Reklam Mecrası olarak Gazeteler

 

 Reklam kampanyası hazırlanırken hangi mecrada ürün veya hizmetlerimizin reklamını yaparsak daha etkili oluruz?

Hedef kitlemize ulaşmamızda hangi mecra daha etkilidir? Suallerine doğru cevap verebilmek ve doğru bir reklam planlaması yapabilmek için reklam mecralarımızın avantaj ve dezavantajlarını bilmemiz gerekmektedir.

Her reklam mecrasının kendine özgü avantaj ve dezavantajları vardır.

 

Gazetelerin avantajları:

Gazeteler, yazılı basının en çok basılan, dağıtılan ve okunan yayınlarından olması 

Günlük olmaları, yeni haberlerle çıkmaları ve günlük aktüel konuların gazete köşe yazarları tarafından yorumlanması

Gazetelerin farklı okur kitlelerine sahip olmaları

Gazetelerde yayınlanan reklamların, gazete atılana dek hedef kitleye ulaşmaya devam etmeleri

Gazetelerin, tüketicilerin kolayca alabileceği kadar ucuz olması

Günlük yaşantının her anında ve her yerinde rastlanabilmesi

Okuyucular tarafından kolayca el değiştirebilmesi nedeniyle etki alanının geniş olması

Diğer mecralara göre daha ayrıntılı bilgi verme fırsatı sunması

Reklamlarda değişiklik yapmanın kolay olması (Özellikle TV’ye göre)

Bölgesel yayın yapmaları ile yerel gazetelerin yerel pazara hitap etmesi

 

Gazetelerin Dezavantajları:

  • Ömrü kısadır.
  • Çok fazla reklam olması sebebi ile reklamın az ilgi çekmesi

Reklam için TV, radyo veya açık hava mecrasını kullananlar daha iyi bir netice almak için gazete reklamını da kullanmalıdırlar. Savaşta hava birlikleri bir bölgeyi istedikleri kadar bombardımana tutsunlar, kara birlikleri ile o bölgeye lojistik destek verilmezse bölgenin havadan bombardımana tutulması ile kalınır. Zafer bayrağının dikilmesi hayal olur. Aynen bunun gibi reklamlar gazeteler ile desteklenmez ise havada kalabilir. Hedef kitlemize ulaşmak için  reklamlarda gazeteleri kullanmayı ihmal etmeyelim.

Yorum Yap

*

Next ArticleRabbimizin emri bir kulağımızdan girip öbüründen çıkıyor mu?